Ontwerpen huisstijl

 

Een identiteit die gebaseerd is op de principes van Viral Marketing kan een waarheid produceren die memorabel is. Virale marketing is een methode om mensen ertoe aan te zetten zich iets te herinneren en het vervolgens aan anderen door te geven. Verscheidene bedrijfsorganisaties hebben geprofiteerd van het gebruik van internet. Het is veel eenvoudiger en kosteneffectieve om een bedrijfscampagne via internet aan de doelmarkt door te geven dan via een TV- of radioreclame.

Zo kan een bedrijf dat een campagne voert voor een nieuw product, zijn product via zijn website naar klanten willen sturen terwijl het tegelijkertijd deze campagne voor een nieuw product voert. Dit wordt genomen om potentiële nieuwe klanten over de hele wereld. Ze hoeven niet te betalen extra reclame voor de distributie van het nieuwe product promotie, alleen de distributie van de website van het bedrijf. Met deze nieuwe activiteit, een rendement op hun reclame-investering is gegarandeerd. Er zijn drie manieren waarop een bedrijf wordt geselecteerd door geïnteresseerden die wellicht op zoek zijn naar bepaalde goederen of diensten om te kopen. Via mond-tot-mondreclame, e-mail of het internet.

Hoewel al deze technieken nog steeds gebaseerd zijn op het hebben van een goede naam voor een product, zijn er een aantal ontwikkelingen geweest die deze technieken minder effectief maken. In de meer recente dagen van het internet is de online markt concurrerend geworden en het duurt even voordat de boodschap op de schermen van een doelgroep verschijnt en dan is hij voorgoed verdwenen. Mensen hebben een korte aandacht spanne en ze moeten een reden hebben voor hun aandacht.

Elke e-mail die bijvoorbeeld wordt verzonden, kan verloren gaan in de wirwar van e-mails die een individu valideert. De meeste mensen besteden in het algemeen meer tijd aan het controleren van hun e-mail dan dat ze hun ogen open doen voor hun werk of de TV. Het is niet erg waarschijnlijk om indruk te maken als je geen aanwijzingen krijgt wat er in je e-mail zal staan. Zij zullen e-mails hebben gezien van bedrijven die weinig meer zijn dan marketinginstrumenten om hun bedrijf te verkopen.

Via het internet moeten bedrijven een identiteit hanteren die memorabel is. Ze kunnen worden gezien, gevoeld, en gekoppeld aan een bedrijf dat zich op een bepaalde markt richt. Het logo van een bedrijf moet worden vastgelegd en als een bedrijf er een heeft, dan is het, wanneer het in de media (tv, radio enz.) wordt genoemd, iets dat gedachten oproept als “Ik ken dat bedrijf” of “Ik zie ze overal.” Van de lezer ( niet op de hoogte van de marketingstrategie ) tot de geïnteresseerde ( op de hoogte van de product kenmerken ) tot de klant ( geïnteresseerd in de twee bovenstaande en dus klaar om een product van het bedrijf te kopen) maakt het geen verschil.

Een effectieve huisstijl en product identiteit is een strategische manier waarop een bedrijf zich aan de doelmarkt presenteert. Het is de eerste indruk die een bedrijf maakt op een mogelijke nieuwe klant. Het maakt niet uit in welke branche u actief bent. Alle bedrijven moeten nagaan of zij deze vorm van marketing kunnen toepassen op hun eigen bedrijf.

Lees meer:

Logo ontwerpen Den Haag

Ontwerpen huisstijl