Visuele effecten – wat maakt ze zo effectief?

Ze hoeven niet ingewikkeld te zijn, ze beïnvloeden alleen de manier waarop mensen reageren. Relatief eenvoudige visuele effecten zoals flitsen en knipperen zijn de meest voorkomende vorm van visuele externaliteiten. De plaatsing en positionering ervan heeft opmerkelijke effecten op de manier waarop mensen en bedrijven reageren. In vergelijking met typische digitale externaliteiten zoals statische beelden en geluidsfragmenten, hebben deze visuele effecten een veel grotere impact.

Er is al veel geschreven over hoe deze hulpmiddelen uw marketingcampagne kunnen vergemakkelijken. Vanaf de begindagen van de digitale revolutie zijn visuals gebruikt en mensen hebben er veel voordeel uit gehaald.

Top 10 voordelen van marketingtools met behulp van visuele effecten

1. Ze trekken de aandacht van bezoekers

Mensen worden van nature visueel aangetrokken en veel mensen besteden aandacht aan iets wat ze zien of misschien opmerken dat ze zien. Visuele hulpmiddelen hebben de mogelijkheid om uw boodschap naar uw klanten te sturen op een manier die ervoor zorgt dat ze stoppen en aandacht schenken omdat ze meer willen leren. Het is een feit dat hoe meer iemand over iets te weten komt, hoe meer interesse hij zal tonen in dat ding en geneigd zal zijn om contact op te nemen met een bedrijf dat informatie over dat onderwerp heeft.

2. Kan zich richten op verschillende soorten mensen

Misschien heeft u ooit niet veel bijzondere aandacht besteed aan uw visuals met de bedoeling deze bloot te stellen aan de doelgroep die u wilde bereiken. Ook al bent u op kinderen gericht of zoekt u een ouder publiek, dan nog kan deze marketingtool zeer effectief zijn. Met andere woorden, als u overdag of ’s avonds TV kijkt, kunt u deze visuals gebruiken op een manier die alleen de doelgroep meeneemt.

3. Verlengt de aandachtsspanne van de bezoeker

Visuele effecten kunnen worden gebruikt en geprobeerd om een kortere aandachtsspanne te creëren. De kans is groot dat meer mensen “met hun ogen zullen rollen” omdat de aandachtsspanne is verkort en je toch de maximale aandacht krijgt. De truc is om te beslissen wat u wilt dat uw doelgroep ziet en vervolgens in het eerste deel van de video visuele effecten te gebruiken die hun aandacht trekken.

4. Tag of Socket de visuals

Rekening houdend met het ontwerp van uw website heeft u de mogelijkheid om te taggen naar de visuals op uw website. Telkens wanneer een bezoeker een website met de visuals verbindt zullen zij onmiddellijk verbonden worden en zullen dan in staat zijn om die video op hun scherm te bekijken. Het taggen van visuals is vooral effectief als uw doelgroep kinderen bevat. U kunt extra familiebanden creëren en ook een breder publiek bereiken.

5. Versnelt het verzenden van berichten

Omdat visuele effecten één voor één worden toegepast, wordt uw boodschap sneller overgebracht en wordt het publiek ook deelgenoot van uw marketingboodschap.

6. meer aandacht voor sleutelwoorden

Video-effecten hoeven niet alleen te dienen om te communiceren met een klant of personeel. U kunt ze ook gebruiken om een belangrijk woord of zinsdeel in uw geschreven materiaal te benadrukken.

7. Kan gericht zijn op verschillende opties of dimensies

De meeste video-effecten worden in een bepaalde volgorde geplaatst en het gebruik van een specifieke parameter zal uiteindelijk bepalen welke plek meer aandacht krijgt. U kunt ze bijvoorbeeld in een video gebruiken om kenmerken van een auto of de muziek waarvoor u reclame maakt, te benadrukken.

8. Kan de boodschap van uw inhoud versterken

Niet alleen moeten visuele effecten worden gebruikt om iets of iemand in de kijker te zetten, maar vaak kunnen de dingen waarnaar in de video wordt verwezen, worden gebruikt om een merk kracht bij te zetten.

9.olesk hun doelpubliek

Naast de visuals moet je proberen om audio toe te voegen aan je video. Dit is ook een geweldige manier om ervoor te zorgen een doelpubliek ziet uw video en niet iemand die verloor hun aandacht voor een paar seconden.

10. Vergroot de zichtbaarheid van een merk

Aangezien de visuals op de pagina van een website bekeken zullen worden, zijn ze een gemakkelijke manier om de zichtbaarheid en de zichtbaarheid van het merk te vergroten, vooral als de video’s goede kijkcijfers hebben.

Lees meer:

Post production

3D animatie