Yahoo en Google

Bovenaan in Google

Yahoo is de meest bezochte site in de Verenigde Staten, gevolgd door AOL en MSN. In het jaar 2009 werd het marktaandeel van Yahoo met een verbazingwekkende 98,4% overschreden door het Amerikaanse volk dat naar zoekmachines ging om iets te zoeken. Jongere mensen geven de voorkeur aan “real time” dashboards ( wazige bollen op het scherm) boven wat zij gewend zijn.

Yahoo is de meest populaire zoekmachine in de wereld, in feite, van alle zoekmachines op het web vandaag, is het de enige die groeit. Iedereen zou een vergelijking maken tussen Yahoo en Google, maar laten we eens een kijkje nemen naar hoe ze verschillen.

Een verschil in de manier waarop Yahoo en Google informatie indexeren is de manier waarop zij omgaan met privé-eigendom en inhoud. Bij Google en Yahoo worden links tot voor kort systematisch geïndexeerd, wat niet meer is dan een lijst van gearchiveerde links. Vanwege de bezorgdheid dat een ander bedrijf uw links zou kunnen vinden en uw inhoud zou kunnen bezitten, is Google in actie gekomen en doet het buitengewone moeite om ervoor te zorgen dat uw links niet in hun voordeel worden gebruikt.

Yahoo! daarentegen lijkt even nauwgezet te zijn met de links, maar indexeerde net als Google in de begindagen niet precies alles. Yahoo indexeerde slechts ongeveer 28% van de inhoud van een site en in sommige gevallen werden de links alleen door Yahoo! geïndexeerd omdat er indirect naar werd gelinkt vanaf andere sites.

Dit betekent dat zowel Yahoo! als Google bijna evenveel inhoud indexeren, maar het is nu ook zo dat Google wel meer inhoud indexeert dan Yahoo! Dit betekent dat het loont om meer inhoud voor uw site te creëren. Daarmee bedoel ik dat het de moeite waard is om meer tijd te besteden aan het maken van meer webpagina’s en om ervoor te zorgen dat de inhoud rijk en uniek is. Dat betekent dat u ook moet proberen om meer foto’s en video’s op te nemen. Meer klinken als een echte site en minder als een verkoopsite.

Ook als u een video uit de jaren negentig vindt, zal deze waarschijnlijk zwaarder wegen dan een moderne video. Een educatieve video geeft bijvoorbeeld een veel beter resultaat dan een moderne koopgids voor een product. Moderne koopgidsen zijn ook vaak langer en interpunctievrij.

Nog een voorbeeld van waarom moderne winkelgidsen langer en interpunctievrij zijn, zou zijn om zoekwoorden in vreemde talen op te nemen, vooral als uw doelmarkt de internationale markt is. Niet alleen zijn mensen meer geneigd om te zoeken Google vreemde taal voor informatie, maar ook een top buitenlandse zoekmachine zou een goede bron voor het verzamelen van gegevens over de populariteit van verschillende zoekwoorden en talen zijn.