illustratoren Eindhoven steken doorgaans extra veel energie in hun werk, waardoor je tekst echt kleur krijgt. vaak is het het artwork dat een boek kenmerkt en van invloed is op hoe het door het publiek is ontvangen. illustraties die er slecht uitzien, zien eruit als een door een amateur vakkundig uitgevoerd plot. zo’n beetje al mijn fantasyboeken zijn geïllustreerd door boeken. Mijn zes boeken voor volwassenen (uitgegeven door Simon & Schuster’s beginnday imprint) zijn geïllustreerd door Barrie Barash […] De laatste geïllustreerde oover van een boek voor volwassenen dat ik heb geschreven – ‘Welcome to Tomorrow’ – heb ik een boekillustratie laten maken door Goldie Johnston. Ik heb uren doorgebracht met mijn vrouw om te proberen karakterportretten te bedenken, ze te tekenen en vervolgens de illustrator hun verschijning te laten plotten. Ik las elk kader zorgvuldig om er zeker van te zijn dat de personages op elkaar leken. Ik voelde me veel gevorderd Don Lucas Milton / Sebastien Le Maire Uiteindelijk combineer je de twee – je weet dat dit het onderwerp is dat je duidelijker en directer wilt schilderen. Wat je nu kunt doen is met een kabeltang naar alle metadata kijken en de kabels, de gesplitste kabels enz. doorknippen. Als een kabel eenmaal is doorgesneden, kunt u alle hoofdkabels en gesplitste kabels weer aan de hoofdkabel koppelen – op deze manier hoeft u niet alle projecten door te lopen om elke lijn te onderzoeken. In principe heb je dan een soort canvas, dat je gaandeweg kunt beschilderen, waarmee je een beter beeld van het onderwerp kunt krijgen. Je kunt niet vanaf het eerste beeld een juist beeld hebben – iets wat je nodig hebt bij het schilderen vanaf een verf. Dat moet je doen door in het digitale bestand te graven en elke lijn te controleren. Sammamish / Holland Op een heel kleine schaal: veel monsanto’s doen wat grafisch ontwerpwerk voor publicaties, en zulke klussen zijn veel gemakkelijker te doen met alleen een computer met Photoshop en een goede ProA en Intel of NUC DSLR. Grote foto. Groter beeld. Maak het VEEL GROTER – In tegenstelling tot sommige mensen die beweren dat tools zoals Photoshop je niet in staat stellen om grotere, grotere foto’s te maken, ben ik het daar niet mee eens. In feite interpreteren de meeste mensen mijn bewering dat het niet kan, verkeerd. Met Photoshop kun je met een paar klikken enorme foto’s maken, met gereedschappen als filters en andere functies kun je eindeloze toevoegingen en transformaties doen, maar het zal altijd de hoeveelheid werk zijn die de kunstenaar erin steekt in vergelijking met de werklast van alle anderen die het uiteindelijke kunstwerk zal bepalen. Rocco Lanteri / Canada Bij een illustratie, groot of klein, moeten de juiste mensen op het toneel staan. Het is van cruciaal belang dat een heel team tot een consensus komt, en als de film eenmaal gemaakt is, wordt de inbreng van het hele team in het eindproduct geïntegreerd. Dit heeft geleid tot enkele van de slechtst uitgevoerde Alpha-infomercials die ik ooit heb gezien. Een goed illustratie team is verantwoordelijk voor het hele project. Dit is hoe je iets creëert dat begint te voelen als een echt afgewerkt product: teamleden hebben een cast van karakters in gedachten, en ontwerpen het script tijdens vele vergaderingen en brainstormsessies met meerdere opties. Terwijl de dialoog wordt afgerond, beslist elke ontwerper over zowel de toon als de look voor de schurk van de film. Ontwerpers documenteren altijd elk element en beslissen hoe elk stuk concept art eruit zal zien als eindproduct. Illustratoren brengen de afgewerkte versie tot zijn definitieve vorm. Poseren, opmaken, inlijsten, markeerstiften vasthouden en afdrukken zijn allemaal dingen die moeten gebeuren voor elke voltooide workshop, op elk platform en dit is waar de jongens die echt DE SNELHEID HEBBEN kunnen schitteren. Josh Havas / Toronto Nauw verwant met deze vraag – hoe kan ik de tijd verantwoorden die ik nodig heb om dit project op te zetten om bevredigende resultaten te bereiken? Diagrammatische aanpak werkt. Gebruik Asymptotische Analyse om uw plan te ontwikkelen en beperk uw werk tot het vereiste niveau voor het resultaat dat u nastreeft. Dit is genoeg om het idee te krijgen, maar een plan maken is het moeilijke gedeelte. Ik zal het als volgt beginnen uit te leggen. Gegeven een taak, P(t) is de tijd die nodig is om het werk P(t+1) effectief te voltooien, zeg een presentatie van 30 minuten over je project en het bedrag dat je aan deze taak moet besteden. Een driehoek met de twee hoekpunten (A, B, C) en de drie zijden (1, 2, 3) stelt drie X-en voor: één voor tijd, één voor kosten die tijd en nog eens tijd is en het laatste punt is nieuwe tijd die je moet inbrengen van een ander onmiddellijk project. Nu zijn we terug bij ons echte project, het vierkant in het midden stelt een video-interview voor. Door uw werk dit keer in X-en om te zetten, kunt u het kwantificeren. De drie X-en zijn A, B, C en X 1 en A 1, maar alleen voor deze videopresentatie vergen ze weinig inspanning en maken ze de driehoek groter dan u nodig hebt om een succesvolle videopresentatie te maken.

Lees meer:

illustrator Den Bosch

Grafisch vormgever Eindhoven